« terug naar vorige pagina

Klacht / suggestie

De medewerkers van huisartsenpraktijk De Haer doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en behandelaar vaak naar ieders tevredenheid.
 
Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u niet correct door onze doktersassistenten, praktijk ondersteuners of huisartsen bent geholpen en dat u een klacht wilt indienen.
 
Een klacht en dan?
Als u een klacht heeft zijn er diverse mogelijkheden om deze onder de aandacht te brengen.
In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor  u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bespreekt u daarom uw klacht zo snel mogelijk met de huisarts.
Als u een afspraak maakt voor een gesprek, geeft u dan door dat het over een klacht gaat. Ook vragen wij  u vooraf een klachtenformulier in te vullen. Op deze manier kunnen wij voldoende tijd inplannen en het gesprek met u goed voorbereiden. Het formulier kunt u afhalen bij de praktijk.
 
Komt u er met ons niet uit: klacht indienen bij SKGE
De klachtenfunctionaris van SKGE is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vul dan het klachtenformulier in op de website van skge.
 
Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar:
Skge, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
 
Geschilleninstantie
Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie vindt u op www.skge.nl
Als u nog vragen heeft aan skge, kunt u bellen naar 088 0229100.